I don't want a broken heart


Jag tror de flesta har varit med om en kärlek, situation eller vänskap som har skadat en i djupet. Att bli lämnad av någon, att bli sviken av någon man har litat på av hela sitt hjärta, se en vän bli mindre och mindre, se människor förändras till de sämre, otrohet, dissad, lämnad, bortglömd. Jag lovar att 99% av de som läser detta inlägg har varit med om någon av dessa situationer. Det är inte det enklaste att reparera sig efter någon av dessa händelser. "Är det något fel på mig?" tänker de flesta som är med om negativ situation. Det har jag själv varit med om och gjort men även mina vänner som har varit med om liknande situationer. När man ser på sin vän som har blivit lämnad, varit med om känslor som slockt, sviken av någon, blivit bedragen, fått en lögn kastad i ansiktet nej, det är oftast inte sin väns fel även trots att den tror det. Det är egentligen sjukt att en människa nästan alltid tar åt sig om det händer något negativt händer. Men jag förstår för jag har själv varit med om då man litar till en person till 110% som sedan sjunker till 0%. Det är nog det värsta jag vet, att bli sviken av någon som man har litat på. Det är svårt att reparera sig från sådana händelser men tiden läker faktiskt alla sår. Tillit är det som är viktigast i mina ögon, att kunna lita på någon, det finns nog ingen bättre känsla men om man blir sviken och bedragen då är en sådan person så långt ifrån mitt hjärta.





- Man kan inte radera gamla minnen men man ska fortsätta att vara posetiv och inse att det finns  bättre kärlekar,vänskaper,situationer än de negativa man varit med om. Dem som drar ner dig,
de som tar en negativ energi, strunta i dem, livet är för kort för att stå ut med människor som gör
 en ledsen. Ta vara av de personerna i ditt liv som skänker dig lycka.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jättefint skrivet Sara!

2009-05-13 @ 22:32:43
URL: http://sanclra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0